Registrul General de Evidenta a Salariatilor (ReGES)
Registrul General de Evidenta a Salariatilor (ReGES)
Conform solutiei tehnice adoptate de catre Inspectia Muncii, registrul electronic poate fi generat de catre angajatori si cu ajutorul aplicatiilor proprii, acesta trebuind a fi validat cu ajutorul programului REVISAL
"1) Registrul în format XML va fi transmis integral, la fiecare actualizare a cel putin uneia din informatiile entitatilor: angajator, salariat, contract. Astfel, fiecare transmitere efectuata va contine imaginea actuala, în ansamblu, a angajatorului, spre deosbire de versiunea anterioara a sistemului, când puteau fi transmise în mod diferential doar entitatile actualizate.
2) Registrul general de evidenta a salariatilor va fi validat înainte de a fi transmis catre Inspectia Muncii daca acest registru a fost realizat utilizând aplicatii proprii. Aceasta validare presupune trecerea registrului prin functionalitatea de validare a aplicatiei Revisal care va face urmatoarele operatii:
- Validarea structurii registrului în format XML;
- Validarea formatului ?i lungimii datelor continute de elementele registrului;
- Validarea din punct de vedere al inderdependentelor între elementele registrului;
- Generarea unei arhive continând registrul introdus în aplicatie pentru validare, arhiva ce va fi ulterior transmisa catre Inspectia Muncii.
- Nevalidarea registrului utilizând metoda detaliata mai sus atrage dupa sine imposibilitatea transmiterii registrului deoarece nu vor fi acceptate decât fisiere de tip arhiva care au fost validate anterior transmiterii.
Avantajele folosirii acestei metode sunt urmatoarele:
- Validarea structurii registrului XML pentru a elimina situatiile în care registrul nu corespunde cerin?elor de validare;
- Comprimarea registrului pentru reducerea dimensiunilor fisierului, asigurând totodata si un timp mai mic de transmitere a acestuia."
Modul de generarea a fisierului XML
vezi si prima completare a registrului
O parte din informatiile cerute de catre ReGES exista in sistem ele vor trebui validate ( verificate ca sunt corecte ) si completate cu informatiile noi, in special cele legate de anexe. Salariul brut va fi luat din sistem, iar sporurile pot fi importate dintr-o anumita luna.
Pentru a intra in modulul de gestionare a registrului vom apasa butonul "Revisal" aflat in modulul de Personal, salarii
Programul va deschide urmatoarea fereastra din care se vor gestiona datele din registrul ( ReGES ) :
Registrul gestioneaza si transmite urmatoarele trei mari categorii de date :
- cele referitoare la angajator
- cele referitoare la salariati
- cele referitoare la contractele de munca
Felia "Registru"
Spre deosebire de aplicatia "Revisal", acest program creaza o instanta a registrului pentru fiecare trimitere ( sau de cate ori dorim ). Pe langa fisierul XML este generat si un fisier de tip "txt" ce poate fi salvat, este mai usor de citit si poate fi tiparit. Deoarece registrul trebuie sa fie pastrat de catre angajator timp de zeci de ani, recomandam arhivarea si pastrarea registrului si in format de tip "txt".
Inainte de transmiterea unui registru se pot completa/ modifica datele angajatorului. Aceasta se face apsand buton dreapta de mouse pe oricare din campurile subliniate :
Programul va deschide o fereastra in care vom completa cu datele corespunzatoare :
Apasam butonul "Exporta XML" pentru a genera fisierul XML. Concomitent va fi generat si incarcat si un fisier "TXT". Fisierele vor fi salvate in calea afisata pe ecran, dar pot fi copiate si la o destinatie aleasa :
Se deschide o fereastra din care alegem calea dorita:
Dupa o trimitere a unei instante a registrului se apasa butonul de "Valideaza registru". Prin aceasta operatiune nu mai sunt permise operatiuni in acest registru. De aceea se va apasa butonul "Creaza registru" pentru a deschide unul nou in care se vor efectua toate modificarile pana la urmatoarea predare. In acest registru pot fi sterse ultimele operatiuni efectuate ( daca sunt gresite ).
La prima rulare a registrului daca vom incerca sa exportam XML, vom primi urmatorul mesaj de eroare :
Asa cum am explicat mai sus lista salariatilor si a contractelor este formata automat pe baza informatiilor din modulul "Personal, salarizare". Totusi aceste informatii nu sunt complete in sensul registrului de evidenta a personalului, de aceea trebuie completate inainte de a putea face sxport XML. Aceste informatii pot fi completate prin mecanismele de validare aflate in sectiunile "Salariati" si "Contracte".
Felia "Salariati"
Explicare butoanelor :
"Modificare" - se modifica datele pentru salariatul selectat in lista de jos. Programul va memora aceste modificari.
"Corectie" - se corecteaza date introduse gresit pentru salariatul selectat in lista de jos. Programul va memora aceste corectii.
"Lista"- se afiseaza intr-o fereastra noua lista salariatiilor, cu toate campurile existente in vederea definirii de printuri.
"Istoric"- se afiseaza istoricul modificarilor si corectiilor salariatului selectat in lista de jos. Afisarea se face in ordinea inversa a efectuarii ( ultima efectuata este prima ). In aceasta lista poate fi stearsa doar ultima inregistrare si doar daca registrul in care a fost facuta nu este validat.
"Istoric toate"- se afiseaza istoricul modificarilor si corectiilor indiferent de salariat. In acest fel putem vedea care sunt ultimele modificari sau corectii efectuate
"Valideaza"- se foloseste la inceput pentru complentarea informatiilor cerute de registru si care nu exista in salarii. Validarea se face in ordine, programul trecand la urmatorul salariat daca dorim acest lucru.
"Valid. auto"- incerca o completrea automata a localitatii pe baza codului siruta.
"Cauta" - cautare dupa nume in cadrul listei de salariati
"Elimina"- daca dorim sa eliminam din lista un salariat. Salariatii care au contracte active nu pot fi eliminati.
Informatiile ce trebuie introduse pentru un salariat sunt :
Nume prenume, CNP, strada si localitate sunt obligatorii. La alegerea localitatii se alege intai judetul si abia apoi localitatea conform clasificarii siruta.
Felia "Contracte"
Explicare butoanelor :
"Modificare"- se modifica datele pentru contractul selectat in lista de jos. Programul va memora aceste modificari. Datele ce pot fi modificate sunt urmatoarele :
"Corectie" - se corecteaza date introduse gresit pentru contractul selectat in lista de jos. Programul va memora aceste corectii.
"Incetare" - La incetarea activitatii pentru un contract, se apasa butonul "Incetare". Programul va cere data incetarii percum si temeiul legal conform anexei prevazuta in specificatia tehnica.
Pentru reacivarea unui contract incetat se apasa butonul "Reactivare". Se va completa data reactivari si eventual detalii despre reactivare :
"Suspendare" - Perioadele de suspendare cu exceptia celor provenite din concedii medicale, trebuie evidentiate in registrul de evidenta al salariatilor. Se adauga o suspendare apasand butonul "Suspendare"
Se completeaza intervalul de suspendare, detalii si temeiul legal conform anexei prevazuta in specificatia tehnica.
ATENTE : data de sfarsit suspendare reprezinta de fapt data cu care s-a reluat activitatea. Deci in cazul de mai sus suspendarea a fost de doar o zi, respectiv 04-11-2011 !
Incetarea unei suspendari ( doar daca contractul este suspendat ) se face apasand butonul "Incetare"
Se pot modifica sau corecta suspendari cu ajutorul butoanelor cu acelasi nume.
"Istoric" - se afiseaza istoricul contractului selectat in lista de jos. Afisarea se face in ordinea inversa a efectuarii ( ultima efectuata este prima ). In aceasta lista poate fi stearsa doar ultima inregistrare si doar daca registrul in care a fost facuta nu este validat.
"Istoric toate" - se afiseaza istoricul modificarilor si corectiilor indiferent de contract. In acest fel putem vedea care sunt ultimele modificari sau corectii efectuate
"Sporuri" - se afiseaza sporurile pentru contractul selectat. Aici se pot adauga sporuri
"Import sporuri" - se importa sporurile. Importul se realizeaza fie din registrul anterior fie din salariile dintr-o anumita luna
"Istoric sporuri" - se afiseaza sporurile pentru un contract si un anumit registru
"Valideaza" - se foloseste la inceput pentru complentarea informatiilor cerute de registru si care nu exista in contracte. Validarea se face in ordine, programul trecand la urmatorul contract daca dorim acest lucru.
"Lista"- se afiseaza intr-o fereastra noua lista contractelor, cu toate campurile existente in vederea definirii de printuri.
"Elimina"- se elimina un contract din lista